Vad tycker ni, var det rätt som åkte ut?

Utslagen – nu sågar juryn tittarnas val
Visa en bild till »
01:21 Juryn ville att Emil Elton skulle röstas ut. I stället blev det Denise Azemi Brasjö som fick lämna "Idol". – Vi håller inte alls med publiken, säger Alexander Bard
annons:

Hon blev unisont hyllad av juryn med låten "Från och med du". Men det räckte inte ända fram för Denise Azemi Brasjö, 17. I går kväll tvingades hon lämna "Idol". – Just nu är jag väldigt samlad men det gäller att inse att slutet inte är här. Jag vill bara ut i världen och njuta av musik och kämpa för att komma ännu längre i min dröm, säger Denise direkt efteråt.
Men "Idol"-resan har betytt mycket för Denise och hon ser sorgsen ut när hon inser att hon stiger av scenen för sista gången. – Att lämna alla vänner jag har fått här är svårt. Det är helt sjukt hur mycket jag kommer att sakna dem. Det kommer att bli riktigt jobbigt, säger hon.
Sitt bästa framträdande
Juryn blev bestört när de insåg att Denise Azemi Brasjö var den som röstades ut. De var eniga i att det var Emil Eltons, 16, tur att lämna tävlingen. – Tittarna röstade kvar Emil men jag tyckte inte att han höll måttet i kväll. Denise gjorde sitt bästa framträdande någonsin i kväll. Hon satte texten och alltihop men blev utröstad, säger Alexander Bard. Han anser att Denise Azemi Brasjö var lysande i går kväll. – Vi i juryn applåderar henne. Det var inte rätt att hon åkte. Vi håller inte alls med publiken, säger Bard.
”Räckte tydligen inte”
I går kväll fick Denise Azemi Brasjö stöd av sin familj och sina vänner. – Jag ska försöka landa på mitt hotellrum. Min kompis sover där med mig i natt. Det är skönt med lite sällskap, annars deppar man lätt ner sig, säger hon och fortsätter: – Jag är jättenöjd med vad jag gjorde och hade jätteroligt. Men det räckte tydligen inte för tittarna.

Källa: Aftonbladet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0